Autor Wątek: Jak w prosty sposób uniknąć włamu na konto..  (Przeczytany 41162 razy)

Tobbik

  • Gość
Jak w prosty sposób uniknąć włamu na konto..
« : Kwiecień 08, 2007, 15:34:05 pm »
jak wyżej, jest to prosta zasada pozwalająca zapobiec, a na pewno zmniejszyć ryzyko włamu.
źródło: http://www.silkroadforums.com/viewtopic.php?t=26758
Koleś włamał się na kilka konto po czym je oddał. Wg tego co pisze zajęło mu to kolejno:
Account 1: 10 minutes

Account 2: 6 minutes

Account 3: 5 minutes

Account 4: 1 hour ( postać 70++, 33 lata, programista. Odkrył pytanie do hasła po czym uzył ataku słownikowego, żeby znaleźć odpowiedź)

Account 5: Jedyne konto, na które nie  udalo się włamać. Z jednego prostego względu: właściciel nie ujawnił adresów e-mail poza jednym którego używał jako login.


Problem włamań na konto często nie są skrypty, keyloggery itd a informacje ujawniane przez nas w sieci. Aby wyczyścić komuś konta wcale nie trzeba znać hasła (brzmi ciekawie?). Aby włamać się na konto wystarczy ID (nie nick postaci) i e-mail. W tym momencie można zmienić hasło pod pewnym warunkiem. Trzeba znać odpowiedź na pytanie. Z ciekawości sprawdziłem, na www.silkroadonline.com.pl po kliknięciu e-mail na liście użytkowników nie zobaczymy adresu email (wielki + dla administracji) na forum konkurencji owszem ;)
Co do odpowiedzi na pytanie, powiecie, że nie tak łatwo uzyskać odpowiedź, otóż nie zawsze. Wystarczy poprzegladać troche profile użytkowników, aby zauważyć, że niektórzy dają informacje na temat miejsca zamieszkania itd. (jedno z pytań przy zmianie hasła). innym przypadkiem jest fakt, że odpowiedzią na pytanie jest imię ulubionego zwierzaka, które zresztą ludzie później nadają petom w grze ;)

Kilka porad danych przez autora oryginalnego postu:
1. Trudne do złamania hasło - najlepiej, żeby składało się z kombinacji cyfr i liter, dobrze jest je zapisać gzieś co pozwoli na ustawienie jeszcze bardziej skomplikowanego hasła (byle nie na dysku w jakimś folderze udostępnionym w sieciach P2P :P swego czasu sam sprawdzałem i można znaleźć nawet dane konta neostrady xD (głupota ludzka nie zna granic))

2. Traktuj swój e-mail jak hasło. Użyj nowych kont e-mail do swoich kont w SRO. Pod żadnym pozorem ID nie powinno występować w adresie e-mail.

3. Nie wypełniajcie swoich publicznych profili. Ludzie używają ich, żeby przejąc konta.

4. Nie używajcie swoich ID jako loginów na forach dyskusyjnych.

5. Poszukajcie informacji o sobie na google. Wszytko co znaleźliście nie powinno być użyte ponownie.

6. Uważajcie na konta xfire. Liczba godzin podpowiada, czy macie dobre konta.

Offline proxi

  • Darczyńca
  • Captain Ivy
  • *
  • Wiadomości: 373
Jak w prosty sposób uniknąć włamu na konto..
« Odpowiedź #1 : Kwiecień 08, 2007, 16:12:07 pm »
Ciekawe ciekawe. Jak pierwszy raz rejsestrowalem sie na iSRO popelnilem tyle bledow... dziw, ze jeszcze konto nie zostalo hackniete.

Rady mało oryginalne, ale trafne.

Sam sie zaraz przekonam czy rzeczywiscie tak latwo kogos hacknac.

Offline Strech

  • Darczyńca
  • Uruchi
  • *
  • Wiadomości: 515
Jak w prosty sposób uniknąć włamu na konto..
« Odpowiedź #2 : Kwiecień 08, 2007, 16:33:15 pm »
Tobbik, również w ten spodób zrobił przynajmniej tymczasową podpowiedz dla włamywaczy

Offline Lu

  • Darczyńca
  • Captain Ivy
  • *
  • Wiadomości: 376
  • Płeć: Mężczyzna
  • AntyBOT
Jak w prosty sposób uniknąć włamu na konto..
« Odpowiedź #3 : Kwiecień 08, 2007, 16:34:24 pm »
Heeh ale chciał dobrze :)

Tobbik

  • Gość
Jak w prosty sposób uniknąć włamu na konto..
« Odpowiedź #4 : Kwiecień 08, 2007, 16:42:46 pm »
wiem, ze działa to w dwie strony, ale jak częśc zauważyłe podczas rejestracji robi się wiele podstawowych błędów :)
PS. nie jest wcale tak latwo odpowiedzieć na pytanie :P
wiec nie jest wcale tak pieknie, jak może się komuś wydawać po przeczytaniu tego posta ;)

Offline czyzyk

  • Domination
  • Darczyńca
  • Cerberus
  • *
  • Wiadomości: 196
  • Płeć: Mężczyzna

    • Lvl: 110

    • Serwer: cSRO
Jak w prosty sposób uniknąć włamu na konto..
« Odpowiedź #5 : Kwiecień 08, 2007, 17:02:05 pm »
mi juz 5 razy konto hackneli  :cry:

Offline Escobar

  • Darczyńca
  • Cerberus
  • *
  • Wiadomości: 145
Jak w prosty sposób uniknąć włamu na konto..
« Odpowiedź #6 : Kwiecień 08, 2007, 18:09:19 pm »
Jest rownierz 2 strona medalu bo moga tu byc tacy co hakuja konta i dzieki tobie wykorzystaja te rady aby shakowac konta bez rzadnych przeszkod :-/

Offline proxi

  • Darczyńca
  • Captain Ivy
  • *
  • Wiadomości: 373
Jak w prosty sposób uniknąć włamu na konto..
« Odpowiedź #7 : Kwiecień 08, 2007, 18:14:49 pm »
Nie ma tu nic czego by hacker wczesniej nie wiedzial... Jesli to ma cie pocieszyc

Mongward

  • Gość
Jak w prosty sposób uniknąć włamu na konto..
« Odpowiedź #8 : Kwiecień 08, 2007, 18:17:28 pm »
Proxy ma rację.Hakerzy to wszystko już od dawna wiedzą.Problemem może być tylko dojście nowych włamywaczy.
Tak czy inaczej teraz wszyscy będą wiedzieć,jakie środki prewencyjne stosować już przy rejestracji.

Offline _Takeboshi_

  • Darczyńca
  • Cerberus
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Rzal nie?
Jak w prosty sposób uniknąć włamu na konto..
« Odpowiedź #9 : Kwiecień 09, 2007, 21:25:45 pm »
Cytat: "czyzyk1902"
mi juz 5 razy konto hackneli :cry:




Heh to po kiego hu*a podajesz ID i PW :?:
0wned^^

No jaa, tak się namęczyłem, a oni usuwają moj temat :( . Ale bana nie mam xDD ^.^

Offline Avatarus

  • Prezes
  • Administrator
  • Roc
  • *
  • Wiadomości: 7153
  • Płeć: Mężczyzna

    • Nick: Avatarus

    • Gildia: _PL_

    • Lvl: 76

    • Serwer: Xian
    • Kielkowski-Szkolka.pl
Jak w prosty sposób uniknąć włamu na konto..
« Odpowiedź #10 : Kwiecień 12, 2007, 20:50:52 pm »
Good Job . Podpinam :D
Szukasz roślin do ogrodu? Może jakies rarytasy, ciekawostki, ogrodnicze. Mamy spory wybór borówki amerykańskiej

Offline Temp

  • Darczyńca
  • Captain Ivy
  • *
  • Wiadomości: 203
Jak w prosty sposób uniknąć włamu na konto..
« Odpowiedź #11 : Kwiecień 12, 2007, 21:32:51 pm »
Ja jestem hakerem i lubie to , ale robie to tylko noobką , oraz turką którzy mnie denerwują :). Powiedzialbym co robie , ze nikt nigdy nie wie kiedy i co :D, ale to tajemnica hakerstawa :D.

Tobbik

  • Gość
Jak w prosty sposób uniknąć włamu na konto..
« Odpowiedź #12 : Kwiecień 12, 2007, 21:41:47 pm »
Cytat: Templarious
Ja jestem hakerem i lubie to , ale robie to tylko noobką , oraz turką którzy mnie denerwują :). Powiedzialbym co robie , ze nikt nigdy nie wie kiedy i co :D, ale to tajemnica hakerstawa :D.

taaa na razie wyjawiłeś inną "tajemnicę" ;) że z ortografią to u Ciebie nienajlepiej panie Moderatorze gdy sie postarasz :P

PS. Dzięki Ava ;)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2009, 19:54:47 pm wysłana przez Tobbik »

Mongward

  • Gość
Jak w prosty sposób uniknąć włamu na konto..
« Odpowiedź #13 : Kwiecień 12, 2007, 23:09:43 pm »
Tobbik:post Templariousa był ironiczny względem "pro-hakerów".
Temat diabelnie przydatny.Jeden z tych,które byłyby ostatnie do ewentualnego kasowania :)

Tobbik

  • Gość
Jak w prosty sposób uniknąć włamu na konto..
« Odpowiedź #14 : Kwiecień 12, 2007, 23:15:19 pm »
no zgadza sie :]
tylko ja ostatnio juz nie wyrabiam :/
śpie w nocy po ok 5,5-6,5h w szkole nauczyciele którzy się ocknęli że nie mamy ocen na pół miesiąca przed maturą a po południu jak się położę to po max 30minutach albo ktoś przejdzie do mnie albo telefon zadzwoni i mam pospane a co za tym idzie rózne rzeczy docierają do mnie wolniej :P
dobrze ze się weekend zbliża to w niedzielę troche pośpię
PS. właśnie biorę się za biologie bo mamy jutro spr (biologica jakiśc zas temu powiedziała że nauczyciele nie powinni już nam robić sprawdzianów z przedmiotów, których nie zdajemy, dodam, że biologię zdają 2 osoby w klasie xD )
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2009, 19:55:13 pm wysłana przez Tobbik »

 

Shoutbox